Ce inseamna cauciuc trotineta electrica? Pentru ce modele poti opta, cum diferentiezi un cauciuc trotineta de altul? Afla spre ce modele cauciucuri trotineta preturi accesibile de pe piata te poti indrepta, ce avem de zis despre fiecare si cum se schimba un cauciuc trotineta.
Cauciuc trotineta electrica: ce este si cat conteaza acesta?
Dorim sa clarificam inca de la inceput ce este un cauciuc trotineta electrica. Ai o bicicleta? Daca da, atunci trebuie sa stii ca un cauciuc trotineta arata la fel ca cel al unei biciclete, doar ca este de dimensiuni mai mici.
Cu toate acestea, insa, pentru a intelege mai bine despre ce vorbim, te invitam sa parcurgi lista cu tipuri cauciucuri trotineta electrica, pe care ti-o punem la dispozitie numaidecat. Daca esti la inceput de drum, am pregatit si ghidul complet al trotinetelor electrice.
Referitor la acest articol, el va fi o analiza aprofundata a tot ceea ce inseamna cauciucurile unei trotinete electrice. Vom vorbi despre diferitele tipuri de cauciucuri (dupa cum am promis mai sus), avantajele si dezavantajele fiecaruia, performanta la care se ridica, dar si cum ai putea schimba un cauciuc.
Cauciuc trotineta electrica – 3 tipuri principale de cauciucuri trotineta
Nu exista doar un tip cauciuc trotineta electrica pe care poti miza in caz de nevoie. Pe piata se remarca, in principiu, 3 modele importante de cauciucuri trotineta:
- cauciucuri cu tub interior;
- cauciucuri de tip fagure (tubeless);
- cauciucuri solide/pline.
Toate au atat avantaje, cat si dezavantaje pe care vom incerca sa le rezumam in randurile urmatoare. Speram ca astfel sa te orientezi mai bine si, in functie de nevoile tale, sa alegi ceea ce este mai bun.
Cauciucuri trotineta electrica: ce trebuie sa stii despre fiecare
Cauciucuri cu tub interior
Incepem cu acest tip cauciucuri pentru trotineta, intrucat sunt cele mai bune in ceea ce priveste calitatea, confortul, performanta si autonomia de conducere.
Sunt usoare, mentin performanta si durata de viata a bateriei, dar si foarte confortabile, motiv pentru care denivelarile de pe asfalt nici nu se simt.
Anvelopele cu tub interior sunt aproape o necesitate in cazul trotinetelor fara amortizare, cum ar fi trotineta Xiaomi M365 si Xiaomi M365 PRO. Ofera cea mai buna sustinere cand trotineta este in functiune pe strada, fiind, in acelasi timp, tipul cel mai mare de cauciuc. Prin comparatie, cauciucurile de tip fagure si cele pline masoara, in medie, cu aproximativ un centimetru mai putin.
Pe scurt:
- Confort: 5/5
- Rezistenta: 2/5
- Viteza: 4/5
- Costuri: mari (intrucat camera de aer este supusa ruperii/perforarii, inlocuirea ei frecventa atrage dupa sine costuri destul de mari).
Avantaje
- amortizarea excelenta in cazul terenurilor/drumurilor cu denivelari;
- manevrabilitate excelenta in viraje/curbe;
- aderenta buna, chiar si in conditii de umezeala.
Dezavantaje
- roata trebuie indepartata pentru a schimba tubul interior atunci cand este necesara o reparatie;
- verificarea presiunii trebuie facuta mai des decat in cazul cauciucurilor tubeless, deoarece cauciucul este mai putin rigid din punct de vedere structural si, prin urmare, cresc sansele de taiere din cauza uzurii tubului interior.
Cauciucuri de tip fagure
Cauciucurile de tip fagure se remarca prin disponibilitate. Cu alte cuvinte, pot fi gasite foarte usor. Sunt cunoscute pentru faptul ca incearca sa impace atat durabilitatea, cat si dificultatea de foraj, fara ca performanta si confortul sa fie afectate in vreun fel.
In realitate, un cauciuc trotineta electrica seamana foarte mult cauciucurilor pline/solide, dar ofera in continuare un confort sporit si o performanta, respectiv autonomie mai bune.
Pe piata sunt multe modele de cauciucuri trotineta de acest tip, iar sa le gasesti pe cele potrivite poate fi destul de dificil.
3 modele cauciucuri trotineta tip fagure des achizitionate
- Modelele de anvelope tip fagure cu carcasa foarte moale, adica nu clasicul cauciuc “plasticos”. Pretul nu este cel mai avantajos, dar cauciucul este cel mai apropiat in confort celui cu tub interior.
- O alta alternativa foarte populara este cauciucul cu profil patrat, care desi placut din punct de vedere estetic, poate fi putin cam patratos.
- Si nu in ultimul rand, un mare clasic, cauciucul cu profil standard si tip fagure de miere. Confortul nu este mare din cauza rigiditatii cauciucului, a pretului relativ scazut si a comportamentului standard a cauciucului.
Pe scurt:
- Confort: 3/5
- Rezistenta: 4/5
- Viteza: 4/5
- Costuri: medii
Avantaje
- imposibil de strapuns/gaurit;
- se adapteaza mai mult decat toate modelele la orice fel de denivelari;
- capacitate excelenta de absorbtie a socurilor in comparatie cu orice alt tip de cauciuc.
Dezavantaje
- cauciucuri mai mari, efort mai mare la folosire;
- in timp, din cauza calitatii cauciucurilor, celulele de tip fagure isi pierd din elasticitate, se pot fisura sau chiar rupe;
- mai putin sprijin si siguranta in viraje datorita caracteristicilor profilului.
Cu toate acestea, cauciucurile de tip fagure ofera cel mai bun raport-calitate pret!
Cauciucuri pline/solide
Disponibilitatea este si in cazul cauciucurilor pline/solide un punct forte. Structura cauciucului este destul de rigida si complet plina. Se mai remarca si printr-un risc scazut de punctie si o durata de viata foarte lunga. Ce lasa de dorit, insa, in cazul unui cauciuc plin este confortul si performanta in timpul utilizarii trotinetei.
Daca nu stiai, un cauciuc solid cantareste in medie cu 300 de grame mai mult. Acest detaliu poate parea nesemnificativ, dar impactul negativ se observa la viteza maxima. Aproximativ 2-3 km/h mai putin, deci o reducerea semnificativa a acesteia cu 20%.
In plus, confortul in timpul folosirii va scadea pe masura ce trotineta va ajunge pe un teren mai putin prietenos. Calatoria nu va fi deloc placuta, iar in dificultate vor fi puse atat cadrul trotinetei, cat si conexiunile electrice care o alcatuiesc.
Aceste cauciucuri trotineta pline sunt alegerea clasica in cazul celor care merg pe drumuri serpuite si au mereu surprise neplacute. Ce iti mai putem spune este ca majoritatea celor care le folosesc, dupa o perioada, se reintorc la cauciucurile cu tub interior.
Sfat! Daca vrei cauciucuri pline pentru trotineta ta, macar alege o camera de aer cu strat dublu! Este mult mai rezistenta decat originalul la frecare.
Pe scurt:
- Confort: 1/5
- Rezistenta: 5/5
- Viteza: 2/5
- Costuri: de baza
Avantaje
- imposibil de strapuns/spart.
Dezavantaje
- sunt cele mai rigide cauciucuri;
- mica adaptabilitate la curbe/viraje.
Extra: alte cauciucuri trotineta electrica tubeless
Pe langa cele trei categorii principale de cauciucuri trotineta mentionate anterior, mai dorim sa mentionam alte doua pe care le consideram importante. Vom puncta in cazul fiecarui tip avantajele si dezavantajele pentru a-ti fi mai usor sa le compari.
Cauciucuri tubeless dual density
Recunoscute pentru ca au densitate dubla, sunt fara tub interior si, de obicei, umplute cu material spumant.
Pe scurt:
Avantaje
- presiunea nu se pierde, deoarece cauciucul nu are aer in interior si este pe deplin sustinut de materialul de umplere care este, in general, spuma.
Dezavantaje
- sunt mult mai rigide decat anvelopele clasice fara tuburi si fara benzi de gel sau anvelopele cu tub interior, doar pentru ca nu exista aer care sa sustina anvelopa si sa ofere amortizare. Acest lucru duce la mai multe vibratii si la o absorbtie mai mica a socurilor decat in cazul altor tipuri de cauciucuri tubeless.
Cauciucuri tubeless flat free
Cauciucurile tubeless flat free sunt cauciucuri fara intretinere, cu banda de gel autoreparare in interior. Acest tip de cauciuc trotineta fara tuburi ar putea fi confundat cu cauciucurile tubeless dual density, fara intretinere.
Tubeless dual density se incadreaza in categoria cauciucurilor tubeless fara tub interior, dar sunt pline si dintr-un material similar cu buretele gros (in general, material spumant), material care nu este prezent in tubeless flat free.
In comparatie cu tubeless dual density, tubeless flat free cauciucuri pentru trotineta au in interior o banda de gel foarte cauciucata. Practic, aceasta nu permite aerului sa iasa, in cazul in care ai dat cu trotineta peste un cui, de exemplu.
Pe scurt:
Avantaje
- rezistenta mai mare la perforare decat clasicele tubeless non-flat free si non-dual density;
- posibilitatea, in orice caz, de a fi reparate din exterior prin intermediul unor fire de reparatie, fara a fi necesara dezasamblarea cauciucului de pe janta.
Dezavantaje
- se pot perfora si-si pot pierde presiunea la contactul cu suruburi de diametru mare sau cuie foarte lungi.
Cum se inlocuieste corect un cauciuc trotineta electrica?
https://www.youtube.com/watch?v=5_pBmUvhzXk
3 motive pentru care ai putea fi nevoit sa schimbi cauciucurile trotinetei:
- punctia clasica: ai dat peste un cui sau ceva ascutit;
- ciupirea camerei: din cauza unui trotuar sau a unei gropi;
- frecarea intre camera de aer si anvelopa, producandu-se, astfel, uzura prematura.
Cum eviti majoritatea problemelor care pot aparea? Ca si in cazul masinii, asigura-te ca presiunea din roti este cea corecta! Situatiile neplacute au loc adesea din cauza presiunii prea scazute. O presiune corespunzatoare permite camerei de aer sa adere bine la anvelopa, evitand „jocurile interne” si frecarea.
Important! Presiunea adecvata permite trotinetei sa mearga mai repede, iar consumul este mai mic!
Care este presiunea recomandata? Presiunile variaza in functie de greutatea celui care foloseste trotineta. Retine urmatoarele:
Greutate 50-70 kg: roata din fata 2.5-2.8 bari, roata din spate 2.8-3.5 bari;
Greutate 90-100 kg: roata din fata 3.1-3.5 bari, roata din spate 3.5-4.2 bari;
Greutate >100 kg: roata din fata 3.5-3.9 bari, roata din spate 4.1-4.4 bari.
Si-acum: cum inlocuiesti un cauciuc trotineta electrica? Daca ai o trotineta care are cauciucuri cu tub interior, cauciucuri tubeless sau cauciucuri solide din spuma, aceste cateva indrumari pe care ti le vom oferi te vor ajuta.
- Scoaterea cauciucul de pe janta
- desurubeaza supapa de etansare la presiune, astfel incat tot aerul ramas in camera de aer sau cauciucul fara tub sa iasa.
- creeaza un spatiu intre cauciuc si janta, folosindu-te de un produs precum spray-ul Svitol. Daca cauciucul se dovedeste a fi foarte greu de indepartat, in ciuda faptului ca te-ai ajutat de Svitol, poti apela la o clama de tamplarie.
Important! Daca ai cauciucuri tubeless, evita utilizarea surubelnitelor pentru a aduce anvelopa jos de pe canalul jantei, deoarece daca distrugi marginea de etansare a jantei, cauciucul nu mai poate apoi sigila si pierde din margini! Parghiile pentru cauciucuri si, in extrema, surubelnitele late, trebuie utilizate la limita numai in faza de asamblare.
- Remontarea cauciucului pe janta
- in sezonul de vara sau in zilele fierbinti, lasa cauciucul timp de o jumatate de ora la soare, astfel incat sa devina mai maleabil. Daca este rece, lasa-l pe un radiator timp de cel putin o jumatate de ora, trei sferturi de ora.
Atentie! Alte practici la care poti apela din lipsa de timp, pot arde cauciucul.
- pune atat pe marginea de etansare a jantei, cat si pe ambele parti ale cauciucului sapun special pentru cauciucuri trotineta. Daca nu ai acest sapun, poti folosi sapunul clasic de spalat vase diluat in putina apa, dar nu prea mult, deoarece nu doresti o suprafata prea alunecoasa.
Important! Daca te folosesti de sapun lichid, nu uita sa degresezi suprafata cauciucului la sfarsit. In caz contrar, daca mai este si umed afara, te-ai putea trezi tras intr-o parte de prorpia trotineta!
- Umflarea cauciucului in mod corect pentru a evita orice incident
- in acest moment ai camera de aer fara supapa de etansare interna. Acest lucru se datoreaza faptului ca ai scos-o in timpul dezasamblarii.
- dupa ce asezi cauciucul in interiorul jantei, umfla-l. Vei observa ca acesta se extinde cu mare usurinta imediat pe janta, deoarece nu exista nicio supapa.
- iti vei da seama ca totul decurge bine daca vei auzi un sunet destul de puternic. Nu te speria, e de bine!
- nu te ingrijora, totusi, daca nu-l auzi! Cel mai important este aspectul marginilor cauciucului. Daca este uniform, ai facut o treaba excelenta!
Concluzii cauciucuri trotineta
Este de la sine inteles: cauciucurile care ofera cea mai buna performanta sunt cele cu tub interior. Acest tip de cauciucuri, de fapt, amortizeaza bine imperfectiunile asfaltului si favorizeaza confortul in timpul folosirii.
Daca optezi pentru un cauciuc de buna calitate, vei observa in cazul trotinetei o accelerare si o franare mai eficienta. Problema provine din faptul ca, cu astfel de cauciucuri mici si tuburi interioare, riscul de foraj este foarte mare.
Acesta este motivul pentru care tot mai multe persoane au inceput sa caute o alternativa. Rezultatul? Asa-numitele cauciucuri tip fagure. Aceste cauciucuri sunt realizate in intregime din cauciuc, dar in interior sunt echipate cu gauri in forma de hexagon (de aici si numele „fagure de miere”) sau cerc.
Acum, ca stii care este cel mai bun cauciuc trotineta electrica, nu uita sa ne urmaresti in continuare pentru mai mult continut de calitate despre tot ceea ce are legatura cu trotinetele electrice!